פינת אירוח בוהו שיק - להתרפק על מחוזות רחוקים

פינת אירוח בוהו שיק - להתרפק על מחוזות רחוקים

פינת אירוח בוהו שיק - להתרפק על מחוזות רחוקים

אם יש משהו שחסר לנו בזמן האחרון אלו הנסיעות לחו"ל והחופשות הארוכות. הן שאפשרו לנו להתנתק לגמרי מחיי היום יום והשגרה העמוסה, להוריד הילוך ולטעון מצברים. מקום שבו אפשר לחלוץ נעליים וללכת יחפים, באווירת אירוח משוחררת וטבעית, כמו בחופי סיני, תאילנד או המלדיביים.

את הגעגוע הזה תרגמנו לפינת אירוח שמזכירה לנו אווירת נופש במקום רחוק, אקזוטי, כשמסביב רק חופים לבנים שטופי שמש, מים כחולים ובריזה מלטפת.

כדי ליצור פינת אירוח במראה משוחרר ו'לא מתאמץ' מומלץ לשלב סוגים שונים של צורות ישיבה כגון ספה נמוכה או ספסל לצד כורסא או שרפרף נמוך, ולצידם שולחנות גבוהים ונמוכים. אם אין מקום בבית לפינה שלמה, אפשר לשבץ רק חלקים ממנה בסלון או במרפסת, מקומות שגם כך מזמינים אותנו אווירה רגועה ונינוחה. אל תוותרו על שילוב צמחיה ירוקה שמכניסה את הטבע הביתה ומוסיפה צבע, או לחלופין מוטיבים של צמחיה כגון תמונות או קישוט קיר.

"פינת אירוח" במראה טבעי ומשוחרר ששואב השראה מריזורט מפנק. השתמשנו בצבעוניות בהירה ומונוכרומטית ובמנעד רחב של חומרים טבעיים במראה גולמי ומחוספס – עץ, קש, כותנה, עשב ים וצדפים. שילבנו מספר שולחנות בגבהים שונים עם צורות ישיבה שונות: שולחן בוהו שיק לבן המשמש גם כמגש אירוח ענק עם שולחן צד עץ טיק ווילד; ספסל נטורה עשב ים עם כריות נטורה צדפים, שרפרף נטורה עץ טיק. את הצמחייה שילבנו גם בואזות על שולחן האירוח, בעציצים ברקע ובעיטור עלה נטורה על הקיר. כלי אירוח: קראף וכוסות אנטרופולוגי.

עם האצבע על הדופק // בוהו שיק קרוב לאדמה

התרבות המודרנית ששמה דגש על עיצוב תעשייתי וחומרים מתקדמים, דחקה הצידה את השימוש בחומרים טבעיים ואת עבודת האומן. סגנונות העיצוב המינימליסטים והתעשייתיים התמקדו בחומרים כמו בטון ופלדה ושמרו על קווים נקיים וישרים וצבעוניות מונוכרומטית. עם התגברות המודעות למשבר האקולוגי ולתפיסת הקיימות, השתנו גם סגנונות העיצוב, ואיתם גם השימוש בחומרים טבעיים ובקראפט, שמביאים איתם גם צורניות עגולה, מעט נשית, וטביעת אצבע ייחודית שלא ניתן להשיג בייצור המוני. הגימור המחוספס מהווה ניגוד מושלם לגימור החלק והממוכן, נטול הפגמים.

החומרים הטבעיים, ובמיוחד חומרי האדמה כגון חרס, חימר וטרקוטה מכניסים צבעוניות חמה שמשרה אווירה רגועה ומנחמת, כמו אמא אדמה.

 

בתמונה: מקבץ של שלוש ואזות ידיות דזרט סנדי על שידת עץ טיק במראה טב ומחוספס. ברקע מראת בוהו גדולה

 

הבחירה שלנו // לקחת פסק זמן

יותר ויותר מעצבים עוסקים בשנים האחרונות ב'טקסים' במרחב הביתי, שמטרתם להכניס מודעות להרגלים שלנו או לעזור לנו לשנות אותם. אוהבים קפה? בואו לא נעשה אותו 'על הדרך'. בואו נקדיש זמן (ומרחב) להכנת הקפה שלנו או לחליטת התה.

הטקס יכול להתבטא במערכת כלים שמעודדת התנהלות איטית, ספל ש'מחבקים' אותו באופן חדש; באמצעות צורת ישיבה לא שגרתית - ישיבה נמוכה שמזכירה לנו אירוח ערבי מסורתי או טקס תה יפני; או פשוט מגש גדול עם כל מה שדרוש לנו כדי לעצור רגע ולקחת פסק זמן.

להתרפק על מקומות רחוקים

רגע לתה. במקום מגש סטנדרטי השתמשנו בקרש חיתוך נטורה. מעליו ולצידו: קנקן, כוסות דאבל אספרסו וצנצנת

בחזרה לבלוג

השארת תגובה

לתשומת לבכן: תגובות עוברות תהליך אישור לפני פרסומן.